Rest in peace, Mr. Fernandes.

One of my friend’s dad (Llew’s dad) passed away exactly one month ago, and I knew nothing about it till last Friday when Sophy suddenly texted me. And of course, Nikhil just have to keep things like this to himself, eventhough he knew about this since the day he came back to Auckland last month. Thanks a lot, Nik -_- Anyway, there’s no point on being mad at things like this.

And back to the original topic.. I feel sorry for Llew. I don’t know how he is coping with things right now (Well, one month has passed by since then, yet he’s still in India). I hope he’s Ok. It has never been easy to loose someone who is so close to your heart, especially your family member. And this thing happened so suddenly. His dad was in a very good shape, last time I met him in Singapore with Llew. We even shopped around and had dinner at Changi’s McD before they were off to India. He even said, “See you again in Auckland.” I just don’t get it, how come he got a heart failure. Well, ok. So he smoked. So does everyone. Again, I feel very bad for Llew.

Rest in peace, Mr. Fernandes.

Rest In Peace, Alvin

Today I got a very shocking news from spam group. One of my uni mates just passed away yesterday because of haemorrhage… He was hospitalised since Friday. For those who are curious about haemorrhage, here’s a link:

http://www.nhsdirect.nhs.uk/en.asp?TopicID=227

Man, he’s still so young, just one year older than me. He was this brilliant young man, full of energy and ideas, and was very bright as well [he aced most of his papers]. We did CS330 together and he helped a lot when we did our assignments. I still can’t believe he passed away. He just graduated and had a bright future infront of him. [Seriously, I hate writing that in past tense :'( ]

Farewell, Alvin. You’ve spent a great 2 decades here, and now it’s time for you to rest in peace…

Bye Bye, Ama

Yep, hari ini.

Kata nyokap jam 11 siang tadi waktu Jakarta.

Pas itu gua lagi bt dan nyerah juga nungguin telpon dari recuiter (jangan percaya sama mereka d. Pesen buat yg pd masih di sma, mendingan buka bisnis abis sekolah, daripada ngemis minta kerjaan sama org lain, ok!).

Balik lagi ke topik semula…

Baru dikasih tau lewat sms tadi. Truss gua telpon nyokap. Toko tutup, gax ada org di rumah, so musti telpon hp.

Masih di rumah sakit ternyata. Nanti baru mau dibawa ke rumah duka. Ditelpon gax ada expresi gitu. Gua gax tau mo ngomong apa. Nyokap juga gax tau mo ngomong apa. Malah ngomongin yg lain. Aneh ya.

Mungkin udah pada memperkirakan juga. Abis udah masuk rumah sakit sejak dari abis taon baru. Atau Natalan yah waktu itu? Nggak inget. Nggak sembuh2 juga. Tiap hari ada yg giliran ngejagain. Takut kalau-kalau.. Dan emang mungkin waktu yg tepat itu sekarang. Udah 80+ taon. Gax pernah inget tepatnya.

Sedih? Nggak tau.

Mungkin maklum karna Ama udah tua. Mungkin maklum karna Ama sakit.

Seperti kehilangan kontak sama temen sd aja. Bedanya nggak bakal ketemu lagi seumur hidup.

Jadi inget waktu dulu Akong juga masih “di sini”. Dulu tiap jam 5 pagi pergi jalan2 pagi keliling kompleks, kadang2 sampai ke Pesanggrahan. Akong, Ama, gua sama kakak gua. Trus kalo ketemu tukang jualan kacang, pasti dibeliin kacang. Truss diajarin ngitung satu dua tiga sampai sepuluh pake bahasa mandarin. Waktu itu gua masih sd kelas satu paling.

Inget juga pernah bilang, “Ama che me, ha?!”, dibentak abis2an sampai nangis. Padahal gua masih tk.

Inget kalo Ama ngomong sama bokap pasti sampe kedengaran sampe no.571. Apalagi pas Akong baru habis aja “pergi”. Urusan keluarga besar repot banget. Apalagi kalau punya 9 anak, 27 cucu dan 1 cicit. Tiada hari tanpa meriutkan wajah. Tapi untungnya 2 taon terakhir Ama berubah – sejak pertama kali kena stroke. Lebih hepi. Kata kakak gua jadi kaya’ anak kecil lagi, tanpa beban. Bagus lah.

Bagus sekarang Ama bareng Akong lagi.

Ama, Akong, hoho ha lo’ hio.